Emergències
Servei Urgent Mèdic
Assistència i transport terrestres
Durant l’any 2013 es van realitzar 7.047 assistències i transports interns, que representen un 1,65% menys que l’any 2012 (n = 7.163). Quant al transport extern terrestre, el 2013 es van realitzar 766 trasllats, que representen un 8,09% menys que l’any 2012 (n = 828).
Les taules 1 i 2 i els gràfics 1 i 2 mostren les distribucions del tipus de transport.
Veure taula del transport intern 2013
Veure gràfic del transport intern 2013
Veure taula del transport extern 2013
Veure gràfic del transport extern 2013
Veure taula de les diferències interanuals
Veure taula de l'activitat del transport aeri
Finalment, la següent taula, mostra l’activitat comparada del centre regulador del SUM els anys 2013 i 2012. Com es pot observar, el 2013 han disminuït el nombre de trucades al 116 un 1,88%.
Veure taula de les alertes al centre regulador
Millores organitzatives i de la qualitat assistencial
- Hem plantejat diferents estratègies per a la millora de l’eficiència del Sistema de Transport Sanitari.
- Hem avançat en la consolidació del Servei Urgent Mèdic (SUM) aeri d’Andorra, proposant el Projecte d’intervencions assistencials amb helicòpter en entorn no urbà, aprovat pel Consell Directiu del SAAS en la sessió del 4 de juny del 2013.
- Hem realitzat una modificació estructural de l’àrea de Tractament del Servei d’Urgències, per tal d'augmentar la confidencialitat i millorar l’entorn laboral dels professionals del servei.
- Hem modificat el sistema de torns de l’estament mèdic, que ha passat de fer torns de 24 hores a fer-ne de 12 hores, per tal de millorar la qualitat del servei que s’ofereix a la població i les condicions laborals dels professionals.
- Hem realitzat una modificació estructural del centre regulador, que en la pràctica ha significat triplicar l'espai, per tal d'augmentar-ne l'operativitat i millorar l’entorn laboral dels professionals del servei.
- Hem modificat el sistema de torns dels Tècnics de Transport Sanitari (TTS), que han passat de fer torns de 24 hores a fer-ne de 12 hores, per tal de millorar la qualitat del servei que s’ofereix a la població i les condicions laborals dels professionals.
- Hem aprofundit en l’adaptació funcional del programa informàtic de gestió d’emergències (Sitrem), que està en producció des del novembre del 2009.